2010-10-22

Green Goblin

Det blev ingen seger senast. Inte ens någon poäng. Domaren Mike Dean bestämde sig för att godkänna ett solklart offsidemål, ett mål som betydde 1-2 och seger för Tottenham. Nu hade Fulham, och Diomansy Kamara, ypperliga chanser att kvittera men det ville sig inte riktigt. Spelet håller dock fortsatt hög klass och ska man förlora så är det mot förväntade topplag som förlusterna ska komma.

Angående offsideregeln så hörde jag en rolig teori om den på talkSPORT i veckan. Tidigare kunde män hävda att de var det enda könet som kunde förstå regeln. Men då det är diskriminerande gentemot kvinnor bestämde sig de beslutande regelorganen för att ändra regeln - så att ingen förstår den.

I morgon väntar West Bromwich på bortaplan. En match som Fulham spelar i det omdebatterade, gröna, tredjestället. Många tycker att det är något av det fulaste de har sett men jag är av en annan uppfattning. Den gröna färgen i kombination med gulddetaljerna gör att tröjan passar som hand i handsken i kategorin fulsnygg. Jag har redan nu bestämt mig för att köpa det framtida samlarobjektet när jag åker över i december.

I huvudet på en Cottagers tidigare optimism inför matcherna inte har gett någon större utdelning i form av poäng är förhoppningarna den här veckan minst sagt modesta. En förlust med 2-0 och jag är nöjd. Nu är det bara att hoppas på att den bakvända teorin fungerar...

Högst upp på min inköpslista.