2008-08-13

Monica på Sverigebesök

Efter att Chris Coleman tvingade bort Sylvain Legwinski från Fulham för två år sedan törs jag inte påstå att jag har haft någon större koll på fransmannen. Att han hamnade i Ipswich, det visste jag. Men mer än så är det inte. Nu kan det dock vara dags att slå på radarn igen. Monica har nämligen börjat synas nere på Kamratgården i Göteborg och nu ryktas det om en övergång till IFK. Sportchefen Håkan Mild är försiktig i sina första uttalanden men jag tror nog att han gärna ser den nu 34-årige mittfältsräven i den blåvita tröjan. Åtminstone säsongen ut.

Frågan är dock hur motiverad Legwinski är. Att han överhuvudtaget befinner sig i Göteborg har han sin svenska flickvän att tacka (?) för. Ryktet skvallrar något om ett eventuellt husköp på västkusten. Vi får väl helt enkelt vänta och se. Blir det inget spel i IFK för Legwinski lägger han nog gärna skorna på hyllan och drar hem till vingårdarnas Frankrike. För en vinkännare, det är han. Fotbollsmagasinet FourFourTwo genomförde för några år sedan en hel intervju på temat vin med Legwinski. Den som har ett arkiv där hemma är välkommen att börja leta (mitt eget arkiv försvann i en flytt häromåret).

Då: Legwinski i kamp med Frank Lampard.
Snart? Legwinski i kamp med Jörgen Wålemark.