2007-08-10

Eurosport, igen

Igår raljerade jag över Eurosports avslöjande om Leroy Roseniors eventuella övergång till Reading. Information sprids numera fort och under dagen fick jag ett samtal från Mårthen Bergman, en man som på Eurosport innehar titeln online editor. Han tyckte att det hela var lite pinsamt, speciellt då det var den engelska redaktionen som hade gjort sammanställningen. Felet är nu korrigerat.

Mårthen berättade också att det på Eurosport.se kommer att dyka upp en bloggportal - en portal han ville att I huvudet på en Cottager skulle ingå i. Tankar som att fler folk får upp ögonen för Fulham slog mig direkt och bloggen kommer därför, inom några veckor, att flytta över dit. Innehållet kommer att vara precis som nu fast med Eurosport som bas istället för blogspot.

Mitt första inlägg i den nya portalen är redan författat men då man ännu inte kan lägga upp sina egna inlägg ligger det just nu i nämnde Bergmans inkorg. Jag tar mig därför friheten att låta I huvudet på en Cottagers trogna läsare ta del av det redan ikväll. Då det är en text inför säsongen vore det tråkigt om den inte hann dyka upp hos Eurosport innan premiären på söndag. Teknikens under, ni vet. Så, här kommer det (scrolla uppåt om ni av en händelse hamnat här först).