2008-01-29

Liket lever

Se där ja, precis när Fulham måste vakna till liv för att behålla sin plats i Premier League vaknar bloggen till liv. De 90 minuter som väntar i tisdagens match på Reebok Stadium är de viktigaste för klubben på mycket, mycket länge. En analys inför matchen, och lite tankar om varför det har gått som det har gått, kommer att dyka upp här under rubriken "Katastrofen Fulham" under tisdagen.

För att sprida lite positiv energi publicerar jag ett utdrag från Canal+-kommentatorn Anders Fredrikssons blogg. Han gjorde sitt första besök på Craven Cottage när vi förra helgen slogs tillbaka av Arsenal. Och Anders gillade... ja, läs själva det utvalda stycket från "Englandstrippen":

Helgen har jag tillbringat i England. För första gången någonsin fick jag anledning att besöka Craven Cottage i London. Där huserar Fulham och som för dagen kämpar för livet om att undvika nedflyttning från Premier Leauge. Arenan ligger naturskönt vid Thamsens strand och vissa delar av arenan byggdes 1886 och är därmed den äldsta arenan i London.

Inne på arenan så var det som att förflyttas ca 20 år tillbaka i tiden. Slitet, trångt men gemytligt. Det är klart att Emirates Stadium är nåt helt annan men jag gillar ändå atmosfären på något vis på såna här arenor. Här finns verkligen fotbollens själ. Jag tror också att många av fansen vill ha det på det här sättet. Själva matchen vann Arsenal med klara 3-0 men på något sätt fick jag lite känslor för Fulham. Jag hoppas verkligen att dom hänger kvar. Nye norrmannen Brede Hangeland blir givetvis nyttig för dom. Den 2 meter långe norrmannen är precis vad deras backlinje behöver.