2006-07-13

Välkommen, Björn

Så var det då klart. Björn Runström är Fulhamspelare och inte nog med det. Han är den förste svenske spelaren i Fulham någonsin, i herrlaget kanske ska sägas. Damlaget ska nämligen haft svensk representation för något år sen, en kvinna med efternamnet Jägare om jag inte är helt ute och cyklar. Nog om det.

Spelaren som jag tyckt allt annat än bra om tidigare kommer alltså att representera Fulham. Visst blev det en grej av att tycka diverse saker om Runström men ändå. Det kommer att ta tid att acceptera hans plats i Chris Colemans trupp men visst välkomnar jag honom. Visst kan man tycka bra och mindre bra om spelare i det egna laget men man måste ge alla en chans. Att direkt avfärda någon är inte riktigt min grej. Så därför vill jag säga dig, Björn Runström, ta chansen att imponera på mig. Ett steg vore att klippa sig men främst vill jag se dig prestera på planen. Det är många som tvivlar på om du är tillräckligt bra för Premier League då Allsvenskan är en dålig måttstock. Se till att ta chansen.

Återigen, välkommen.