2006-07-11

Det blev en flicka

Följande inlägg skrivs i något av ett chocktillstånd. Mitt hatobjekt nummer ett i Allsvenskan, Hammarbys Björn Runström, ska enligt flera källor vara så gott som klar för Fulham. Jag vet knappt vad jag ska skriva, känner mig helt tom. Fulham hade spioner på plats under Hammarbys träningsmatch mot Odd/Grenland i slutet av juni. Då snackades det om att det var Max von Schlebrügge och Per Nilsson som intresserade Fulham. Så kan det givetvis också ha varit men nu ser det alltså ut som att Runström väckte störst intresse. Mannen, som har flertalet smeknamn med kopplingar till det kvinnliga könet, blev för övrigt målskytt i den matchen.

Ännu har ingen bekräftat uppgifterna om övergången men det verkar onekligen som att det ligger något i den information som nått allmänheten. Vi får väl helt enkelt vänta och efter den väntan ser jag gärna att övergången inte blir av. Björn Runström och Fulham låter inte allt för bra ihop. Och det skriver jag utan vidare motivering än att jag helt enkelt inte gillar Runström. Igår hyllade jag Materazzi och det är möjligt att jag publicerar en liknande hyllning till Runström om ett halvår men då har jag i alla fall förträngt det han gjort i Hammarby. Mitt hat mot mannen är givetvis större då jag är stor supporter av en annan Stockholmsklubb (eller ja, Solna om rätt ska vara rätt). Jag jublade stort då Runström slogs till marken under ett derby på Söderstadion tidigare i år.

Samtidigt som ryktena om Runström strömmar in skrivs det allt mer om Collins John. Fulhams bäste målskytt förra säsongen ska vara på väg till Birmingham City. Ofattbart enligt mig. John är förvisso helt osynlig i vissa matcher men han har potential att bli något riktigt stort. Att sälja John vore tjänstefel modell värre. Tänk på det, Chris Coleman. Och tänk också på följande, stoppa värvningen av Runström innan det är för sent!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Asgarvar åt din olycka. Må den bli bestående!!!
Speciellt vad gäller allsvenska framgångar för Gnaget då.

" Jag jublade stort då Runström slogs till marken under ett derby på Söderstadion tidigare i år "

Beskriver gott vilka ärkesvin ni gnagare är...Jublade du i Högalidsparken också för något år sen frågar man sig ju osökt?

11 juli 2006 kl. 05:56  
Blogger Hampus Petersson said...

Det där var väl ändå rätt så lågt? Att dra paralleller mellan en händelse på planen, en händelse som i sig var rätt komisk, med en persons död är väl ändå att gå lite för långt?

Och nej, givetvis jublade jag inte. Jag är emot huliganism av alla slag.

11 juli 2006 kl. 07:32  
Anonymous Anonym said...

Inte lägre än Glocalnet :-)

Nej du, menar varje stavelse av det jag skrev. Läs en gång till "Jag jublade då Runström slogs till marken under under ett derby på Söderstadion tidigare i år". Jävla sjuk reaktion - men tyvärr inte ovanlig bland er gnagare.

Lågt? Är något riktigt lågt så är det att stå och jubla då någon blir nerslagen oavsett om det är på en fotbollsplan eller ute på stan, eller? Jag skulle skämmas skallen av mig om jag plitat ner något så korkat som du gjort.

11 juli 2006 kl. 08:12  
Blogger Hampus Petersson said...

Det får stå för dig. Jag jublar inte om någon sparkar benen av folk eller svarar för större överfall. Om du har sett situationen jag skriver om borde du se det komiska i händelsen. Runström träffas inte speciellt hårt. Hade det varit en riktig rallarsving däremot, då hade jag reagerat annorlunda. Jag tycker att Niklas Sandbergs avstängning var fullständigt korrekt men kan ändå inte sluta le åt händelsen.

It's a cruel world.

11 juli 2006 kl. 09:43  
Anonymous Anonym said...

Herredjävlar..."jublar inte om någon sparkar av benen av folk eller svarar för större överfall". Det var som fan... Vad är "större överfall" med gnagarmått mätt?
Mindre överfall som ger ett antal omgångars avstängning är "komiskt". I alla fall om dom drabbar Runström. Om benen inte blir avsparkade utan att det bara uppstår sprickor är väl också "komiskt" kan jag tänka mig. Bara det inte det drabbar gnagare?

"Inte skära....bara rispa..." Jösses :-(

11 juli 2006 kl. 22:23  
Blogger Hampus Petersson said...

Då denna "diskussion" inte kommer leda någonvart utan bara bli en följetong i diverse oskiljaktigheter avslutar jag den här. Kalla det fegt om du vill. Men bloggen har Fulhamfokus även om den måste glida över lite ibland. Har många vänner i andra supporterled hemma i Sverige men vi brukar av förklarliga anledningar undvika att prata om Allsvenskan i annat än skämtsamma ordalag. Du får gärna avslöja din klubbtillhörighet, och namn...

12 juli 2006 kl. 00:43  
Anonymous Anonym said...

Såja Anonym, nu taggar vi ner va? Hade vart ganska intressant å veta ditt namn och vilken klubb då håller på, det kan väll inte vara Hammarby? =D Nej, Hampus menar inget illa och försöker förklara det men du bara blossar upp det och menar på att Hampus är sjuk i huvudet. Gå och lägg dig.

12 juli 2006 kl. 02:28  
Anonymous Anonym said...

Ha-ha-ha!!! Your worst night-mare man. Fy fan va läckert !!! Men gråt inte. se det från den postiva sidan, nu kanske gnaget kan ta nån pinne i derbyna mot Hammarby - utan att slå ner Runström, så det där lite lagom "komiskt". :-)

12 juli 2006 kl. 23:18  
Blogger Hampus Petersson said...

Härligt med en antagonist ;)

13 juli 2006 kl. 11:59  

Skicka en kommentar

<< Home