2005-08-10

Papa Boooouba Dioooop

Tidigare idag nåddes jag av beskedet att ett svenskt band hade skrivit en låt om vår alldeles egen Papa Bouba Diop. Då jag vid det tillfället befann mig på sommarjobbet som har blockerat mp3-filer fick jag glatt finna mig i att vänta tills jag kom hem för att lyssna på låten. Sagt och gjort, nu sitter jag här och lyssnar på låten, och vilken låt sen! Refrängen sitter från första gången, lyssna själva på http://hem.passagen.se/dicktiger/Papa_Bouba.mp3

Givetvis blev jag nyfiken på vem eller vilka det är som har skrivit och framfört låten. Då adressen du ser ovan föregås av "dicktiger" slog jag helt enkelt in det ordet i sökmotorn Google. Fram träder en hemsida på Nerikes Allehanda om ett band som kallar sig för just Dicktiger eller möjligtvis Dick Tiger. Följande finns att läsa om bandet;

Bildades 2005 av Stoffe och Hampus. Barndomskompisarna Johan och Dennis kändes självklara. Glatt band som spelar sportiga popdängor.

Sättning
Christopher "Monkey Wash" Bichis - Gitarr, Sång
Hampus "Heavy Loads" Ström - Gitarr, Kör
Dennis "Papa" Johansson - Basgitarr
Johan "Jones Blackbelt" Åberg - Trummor

Enligt uppgift ska låten ha spelats innan Fulhams träningsmatch mot Panionios i lördags. Nu är nyfikenheten stor över vilka dessa killar är. Jag har sopat iväg ett mail till en adress som ska tillhöra bandet och väntar spänt på svar. Nu ska jag iväg och döma fotboll, efterforskningarna om bandet och låten fortsätter efter matchen!

Papa Boooouba Dioooop!