2010-09-10

Möte med Hodgson

När jag sent i går begick isdebut med mitt bandylag fick jag höra en spännande historia från en av mina lagkamrater. Under nämnde lagkamrats semester på Sicilien i juni tyckte han sig se Roy Hodgson på en servering. Efter att ha svept en öl och samlat mod gick han mot Hodgsons, eller hans dubbelgångares, bord och hälsade på svenska. Till svar fick han en hälsningsfras på engelska.

Några öl senare var han övertygad om att det faktiskt var Roy Hodgson som satt där. En ny hälsningsfras på svenska besvarades den här gången också - fast nu på svenska. Det hela slutade med att Hodgson anslöt sig till min lagkamrats bord, drack några öl och lyssnade på det svenska sällskapets tugg resten av kvällen. En trevlig kille det där, Roy Hodgson.

I morgon får vi hoppas att Mark Hughes lyckas med det Roy Hodgson misslyckades med under sin tid i Fulham - att besegra Wolverhampton. Förra säsongens möte på Craven Cottage slutade mållöst och matchen på Molineux vann de orangeklädda vargarna med 2-1. Låt oss även hoppas att Bobby Zamora, som i dag kritade på ett nytt 4-årskontrakt, har blivit kvitt sina lårproblem. Om inte lär Mark Hughes få revidera sin spelidé.

Roy Hodgson - en trevlig kille.