2006-08-10

Terror

Tidningar, radio och TV domineras av nyheterna om Scotland Yards gripanden av ett 20-tal terrorister. Flygplan skulle sprängas i luften och nu avråds man från att resa till London.

Jag brukar aldrig avråda människor från att resa, men i det här fallet tyckar jag att man ska undvika att åka till London.

Så säger terrorexperten Magnus Ranstorp till Aftonbladet. Jag själv lyfter tillsammans med Nick och Kenneth Bylund om mindre än två veckor, destination London. Speciellt orolig är jag inte men visst känns det lite obehagligt. Nu ska de tänkta målen ha varit större plan och bolag (United, American och Continental) så Ryanair ligger nog inte i farozonen. Nick har tidigare bett mig fixa en väska som får plats i bagageutrymmet ovanför platserna men det kan jag nog strunta i nu. Större handbagage ser just nu nämligen ut att förbjudas. På tal om handbagage, en svensk tjej tycker att det är det största problemet.

Och Hanna Pillinger, 24, tycker att det värsta med terrorhotet hittills varit att hon inte får ta med sig sin iPod på planet.

Enligt Sky News ska de gripna vara muslimer med pakistansk eller asiatisk bakgrund, men födda i Storbritannien. En beskrivning som passar in på förre Fulhamspelaren Zesh Rehman. Bara en tanke helt utan relevans...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Jag brukar aldrig avråda människor från att resa, men i det här fallet tyckar jag att man ska undvika att åka till London."

Jävla fatalist. Men för att media ska ringa honom och inte någon annan "expert" nästa gång är det väl bäst att vara absurd. Hur många plan lyfter det från London, minst ett per minut?? Jag hoppas alla tar allt med ro.

10 augusti 2006 kl. 16:58  
Blogger Hampus Petersson said...

Visst är det en stor händelse men att hetsa upp sig är ju som du säger inte speciellt nödvändigt. Terrorhotet finns överallt hela tiden. När det kommer fram i ljuset blir dock vissa individer helt ställda.

10 augusti 2006 kl. 17:18  
Anonymous Anonym said...

Du ska fasen inte sinka oss med incheckad bagage den här ggn också ;)

12 augusti 2006 kl. 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home