2005-08-15

Il Capitano III

Luis Boa Morte, så heter Fulhams nye lagkapten. Jag satte, visserligen bara i tanken men ändå, mina pengar på Alain Goma och får bita i det sura äpplet som den som gissade fel. Som ni kan läsa här och här trodde jag att Boas uppoffrande spel skulle kunna hämmas i och med en eventuell utnämning till lagkapten men så blev icke fallet. På fulhamfc.com finns idag följande att läsa i artikeln Captain Boa;

The weight of the Captain's armband certainly appeared to have no negative impact of Boa Morte's game as he put in a typical all-action display. Along with a number of perfectly timed tackles, the flying Portuguese winger hit the bar with an effort and supplied the cross for Brian McBride's disallowed goal.

Skribenten verkar iallafall ha haft samma tanke som jag innan. Nu när symmetrin mellan kaptensbindeln och Boas uppoffrande spel ser ut att passa som hand i handsken är nog ingen gladare än jag. Min favoritspelare som lagkapten i mitt favoritlag (Krister Nordin och AIK motsvarigheterna här hemma) är perfa (får man säga så?).

Nu måste jag bara fixa en kaptensbindel (och nej inte vilken som helst, det ska vara en officiell PL-bindel!) till min Boa Morte-tröja. Hojta gärna till om ni vet var man kan få tag på en sån.

Over and out!

/Boa_Morte

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vet tyvärr inte var du kan få tag på en kaptenbindel:D

Men om det är till någon tröst så var du inte ensam om att tro att Goma skulle vara kapten;) Trodde även att Boa fick bindeln pga att Goma skadade (?) sig innan match.
Men så var uppenbarligen inte fallet.

16 augusti 2005 kl. 15:49  

Skicka en kommentar

<< Home