2007-02-19

MissMatch

Sitter här och försöker förtränga 4-0-förlusten mot Tottenham, det går sådär. Fulham spelade, slutskedet av matchen undantaget, trevlig fotboll men lyckades inte åstadkomma något framåt. Tottenham hade samtidigt 100-procentig utdelning. Vackra mål, visst, men försvarsspelet måste bli bättre. Lustigt att Chris Coleman, gammal back som han är, inte kan styra upp problemen.

Givetvis skulle domaren Mark Halsey lämna ett avtryck på Craven Cottage även den här gången. Vincenzo Montella agerade dumt när han svingade med armen men Halsey kunde ha läst av situationen bättre. Ett gult kort skulle jag inte ha sagt något om men ett rött? Nu är jag själv fotbollsdomare och försöker att inte vara för "färgad" när jag ska bilda mig en uppfattning om situationer i Fulhams matcher. Jag tycker ändå att Montellas utvisning var hård. Kanske kan det ha med matchen i övrigt att göra...

En sak som ändå var rolig idag var uppslutningen på O'Learys. Jag räknade till sex Fulhamsupportrar men bara en Tottenhamsupporter. Trevligt.

Nu ska jag göra som MissMatch i gårdagens Melodifestival. Drop dead.